Knížky · Uncategorized

KNÍŽKY

Před 3 lety jsem téměř nic nečetla, byly to knihy buď do školy, nebo časopisy. Pak jsem, ale objevila spisovatele Johna Greena, kterého určitě většina z vás zná a do knížek jsem se zamilovala. Jako první knížku od něj jsem četla světoznámé Hvězdy nám nepřály, ty mě tak zaujaly, že jsem si je přečetla hned 2x. Následně jsem si vyhledala další knížky, které už napsal a přišlo na řadu Hledání Aljašky, takhle to pokračovalo dál, dokud jsem neměla všechny jeho knihy doma a přečtené jedním dechem.
Po pár týdnech už jsem začala vymetat knihkupectví a hledala inspiraci na další knížky, přišel na řadu Harry Potter, klasiky jako Jako zabít ptáčka, Zlodějka knih atd.
Jestli si někdo myslí, že když viděl všechny filmy Harryho Pottera, tak tím pádem nemá smysl to číst, chci vám říct, že já také nejdříve viděla filmy a knihy jsou o 100% lepší, je tam toho mnohem víc. Postavy jsou charakterově odlišné, nemyslím všechny, ale například já naprosto miluju knižní Giny, ale ve filmu je to s prominutím blbka. Takže rozhodně, jestli o přečtení Harryho uvažujete, tak neváhejte a dejte se do toho, stojí to za to! 🙂
Další knížka, která mě velice zaujala a patří mezi mé nejoblíbenější se jmenuje Všechny malé zázraky. Knížka vypráví příběh jedné holky a jednoho kluka, kteří se potkají na okenní římse, když se
chystají skočit. Já vím, zní to hrozně depresivně a tak předem upozorňuji, že knížka není příliš veselá, ale je nádherná. Teodor Finch – hlavní postava chlapce – trpí bipolární poruchou a Violet Markeyové – hlavní postava dívky – právě zemřela starší sestra. Nechci vám prozrazovat děj, ale samozřejmě, je tam nějaká ta láska. 🙂

Na závěr mám pro vás seznam knížek, které rozhodně stojí za to si přečíst, pokud máte rádi young adult knihy:

  • Zůstaň se mnou – Gayle Forman
  • Jen jeden rok, Jen jeden den – Gayle Forman
  • Všechny malé zázraky – Jennifer Niven
  • Veškeré Greenovky – například Sněží, Sněží ❤
  • Eden – Helen Douglas
  • Dopisy na konec světa – Ava Dellaira
  • Harry Potter – J. K. Rowling
  • Nástroje smrti – Město z kostí, … – Cassandra Clareová
  • Zlodějka knih – Markus Zusak
  • Ten, kdo stojí v koutě – Stephen Chbosky
Budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete jestli jste nějakou z těchto knih četli, jestli se vám líbili a nebo třeba nějaké další young adult knížky, které by jste doporučili.

– A

Leave a Reply

